Jette Møller
Folk forstår ikke, hvad der foregår med udlændinge-
og flygtningepolitikken her i landet – hverken befolk-
ningen, politikerne eller pressen.
Vi har politikere, der stadigvæk taler om flygtninge-
konventionen, menneskerettigheder og integra-
tion. Men det er ikke længere relevant, for med PARA-
DIGMESKIFTET har Danmark endegyldigt brudt med
flygtningekonventionen ved at indføre midlertidighed.
Menneskerettighederne overtræder man helt bevidst,
når det gælder ikke-”vestlige” borgere, og integration
er afskaffet og erstattet af selvforsørgelse og hjemsen-
delse.
Den socialdemokratiske regerings støttepartier tør
ikke tale om det, der skiller dem mest fra regerin-
gen: Flygtninge- og udlændingepolitik og diskrimina-
tion. Erfaringen viser dem, at der ikke kommer noget
godt ud af at nævne denne uenighed, for i 2015 var
det netop det, ”rød” blok tabte valget på.
Helle Thorning fik ellers lige inden valget vedtaget
en midlertidig nødlov – i tilfælde af, at der kom uover-
skueligt mange syriske flygtninge. Her kunne man –
i strid med flygtningekonventionen – bl.a. give mid-
lertidig beskyttelse (§ 7 stk. 3) og om nødvendigt sætte
loft på antallet af familiesammenføringer. På valgpla-
kater fortalte hun, at ”Når du kommer til Danmark, skal
du arbejde”.
Men blå blok lovede flest stramninger, og Lars
Løkke vandt folketingsvalget 18. juni 2015. Han ind-
satte Inger Støjberg som udlændinge- og integrations-
minister. Hun annoncerede i mellemøstlige aviser, at
det ikke var attraktivt at komme til Danmark. Hun fik
“Contributing makes me feel like I’m being useful to the planet.”
YTRINGSFRIHEDEN UDVIDESI 2017 foreslog Enhedslisten Blasfemiparagraffenafskaffet og fik massiv opbakning til sit forslagtrods PET’s advarsler om, at det kunne få sikker-hedsmæssige konsekvenser. Kun Socialdemo-kraterne stemte imod. En tiltalt havde brændtkoranen på en video på nettet, men slap nu forstraf. Hans forsvarer var en dengang ukendt ad-vokat Rasmus Paludan. Det åbnede for en udvi-delse af ytringsfriheden, ingen havde forudset.
placeret en elektronisk tæller på ministeriets hjem-
meside, som talte stramninger på udlændingeområdet,
og gav lagkage, da tælleren ramte 50 stramnin-
ger. Da den nåede 100, var det vist blevet for pinligt,
og den holdt op med at tælle, men stramningerne på
flygtninge- og udlændingeområdet fortsatte.
KAMPEN OM ORDENE
Inger Støjberg sørgede også for spektakulære stramninger som ”smykkeloven”, ”barne” brude, ”had” prædikanter osv. som kunne aflede både pressens og oppositionens opmærksomhed. Det – og forbedringer
af ældres vilkår – var Dansk Folkepartis betaling for
støtte til regeringens politik.
Imens foretog man i næsten ubemærkethed de alvorlige stramninger på området:
Man ville gå helt ud til kanten af menneskerettighederne og risikere at tabe ved
internationale domstole (”løbe en procesrisiko”). Mennesker, der ikke havde lovligt
INGEN flygtninge får permanent opholdstilladelse, heller ikke FN’s kvoteflygtninge.
ALLE flygtninge er på midlertidigt ophold i Danmark. Forbedringer i dele af oprindelseslandet er nu grund nok til hjemsendelse. Selv danske statsborgere opfordres til at rejse ”hjem” mod økonomisk støtte.
ophold, skulle ud, så man oprettede udrejsecentre mv.
Man indførte MIDLERTIDIGHED, som er
et brud på de europæiske menneskerettigheder og dermed også på dansk lovgivning.
FN ignorerer man, fordi FN’s menneskerettighedserklæring fra 1951, som Danmark underskrev som
et af de første lande, ikke er indskrevet i dansk lov – i
modsætning til de europæiske menneskerettigheder.
Samtidig gjorde man forholdene for mennesker
på ”tålt ophold” ”så utålelige som muligt” (citat: Inger
Støjberg). Det er efterhånden blevet udvidet til også at
gælde dømte, der har fået udvisning som tillægsdom
(udviste kriminelle).
Efter paradigmeskiftet også familiesammenførte eller flygtninge, der er blevet nægtet/har fået inddraget deres opholdstilladelse, og efterhånden har fået så mange udeblivelsesstraffe fra de
afsidesliggende centre, at de regnes for kriminelle.
Blå bloks stramninger var også fjernelse af muligheden for at få statsborgerskab ved erklæring, hvis
man er født i Danmark, og konstante stramninger
af reglerne for dansk statsborgerskab, stramning af
sprogkrav og ikke mindst forringelser af flygtninges
økonomiske vilkår (der også ramte alle mulige andre) fx genindførelse af ”fattigdomsydelserne”, som
Helle Thorning-regeringen havde fjernet, indførelse
af ”integrations”ydelsen for alle, der ikke havde været
i Danmark/EU/EØS i 7 ud af de sidste 8 år (senere 9
ud af de sidste 10 år), ret til permanent bolig og mange
andre forringelser.
Flygtninges bopælstid i oprindelseslandet bortfalder nu ved beregning af folkepension
osv. osv.
Socialdemokraternes valgløfte blev, at de ville fastholde blå bloks udlændingepolitik, så de begyndte
længe før valget at stemme sammen med blå blok i
udlændingespørgsmål (og Dansk Folkeparti – for at
hente nogle af de socialdemokratiske stemmer tilbage). Som regel uden selv at være med i forligene.
MYTERNE OM UDLÆNDINGE
Myte 1
”Danmark risikerer at blive invaderet af migranter”
Det var bare ikke så galt med flygtninge ”strømmen”, som man havde frygtet ved sidste valg. Men alle taler stadig om rekordåret 2015, selvom vi gav næsten dobbelt så mange asyl i 1995. Kun 13% af de opholdstilladelser, der blev givet i 2015, var asyl (10.849). I øjeblikket sender vi flere flygtninge ud, end der kommer ind i landet.Top of Form
Myte 2
Integrationen er slået fejl, påstår man stadig, mens man skjuler ministeriernes egne succestal. Især efter at man har omdefineret integration i Integrationsloven, så det er udlændingens eget ansvar.
”Udlændingen” er så også blevet omdefineret, så det nu er ”ikke-vestlige”, både danske og udenlandske statsborgere. Denne opdeling af befolkningen blev indskrevet i ”Ghetto”-loven, men er fra Danmarks Statistik og blev indført i 2002 på Dansk Folkepartis anmodning.
Her tæller man kun USA og Canada i vest og New Zealand og Australien i øst med under ”vestlig”, så det handler åbenlyst ikke om geografi, men vel snarere om, at flertalsbefolkningen er hvid og oprindeligt fra Vesteuropa. Ikke-”vestlig” (resten af verden) omfatter 157 lande.
Myte 3
”Flygtninge har altid skullet hjem igen”
Midlertidighed er helt nyt, flygtninge har aldrig før fået midlertidig opholdstilladelse. Ifølge flygtningekonventionen (1951) er asyl permanent beskyttelse. En række lande har ligesom Danmark indført beskyttelsesstatus (§7, stk 2) til udlændinge, der risikerer dødsstraf, tortur, anden umenneskelig behandling eller straf, hvis de vender tilbage til oprindelseslandet. Men ingen har noget, der svarer til midlertidig beskyttelsesstatus, hvor deres integration tæller ”mindst muligt”.
Myte 4
”Der findes ghettoer rundt omkring i Danmark”
Man havde for længst opfundet ”ghetto”-listen om udsatte områder med mere end 50% ikke-”vestlige” beboere, uanset om de er danske statsborgere eller ej. Politikerne begyndte tale om ”parallelsamfund”, selv om forskere hævder, at der ikke findes parallelsamfund i Danmark.
PARADIGMESKIFTET Fra integration til• midlertidighed,• selvforsørgelse og• hjemsendelse ”Midlertidighed skal være en helt central og gennemgående faktor i de forskellige krav og tilbud, som flygtningene under opholdet i Danmark mødes af. Der må ikke være den mindste tvivl hverken hos myndighederne eller hos flygtningene eller de familiesammenførte flygtninge om, at de skal rejse hjem, når det er muligt – uanset om det sker ad frivillighedens vej eller med tvang.”
”GHETTO”-LOVEN
Nu strammede politikerne (uden dækning fra forskningen) op på kriterierne og tilføjede nogle ekstra kriterier med “Ghetto”loven.
Etnicitet er forbudt at nævne, så man har brugt alle de kendetegn, som passer på den traditionelle danske arbejderklasse: lav indkomst, dårligt helbred, lav uddannelse, nedslidthed osv.
Så selvom indsatsen i de udsatte områder har været en stor succes, så uddannelsesniveauet er steget (blandt de unge, der ikke tæller med), og fx kriminaliteten er faldet, så der kun var ét udsat boligområde tilbage, der opfyldte de gamle kriterier, så strammede man kravene, så antallet af ‘ghettoer’ ikke faldt.
Finanslovsaftalen 2019 er optakt til PARADIGMESKIFTET
Lars Løkke og Blå blok var bagud på point i efteråret 2018, for nu interesserede vælgerne sig for klima og sundhed. Pludselig var det ikke mere udlændingespørgsmålet, der fyldte, og det måtte ændres, hvis Blå blok skulle have en chance. Samtidig var ytringsfriheden ifølge Folketingspolitikerne blev udvidet med afskaffelsen af Blasfemiparagraffen og pludselig gav racisterne (som jeg ville kalde fascisterne) taletid i den offentlige debat.
I forbindelse med finanslovsforhandlingerne i efteråret 2018 fik Dansk Folkeparti derfor deres vilje, for nu skulle blå blok virkelig vise, at de havde løsningen på Danmarks problemer, og her grundlagde Dansk Folkeparti deres ’PARADIGMESKIFTE’ (som endeligt vedtoges med Lov 140 i februar 2019).
Først aftalte man provokerende stramninger, der kunne aflede vælgernes og pressens opmærksomhed. Fx indskrev man Lindholm, den øde ø for afviste ’kriminelle’ asylansøgere og ’terror’ dømte osv. Det kastede støttepartierne og pressen sig over. Imens strammede man endnu mere op på ”ghetto”-loven Og fik dermed indført grundlaget for paradigmeskiftet med finanslovsaftalen 2019, et meget digert værk, som ingen havde tid eller kræfter til at sætte sig ind i, især ikke hvis man ikke var med i forliget.
Men med PARADIGMESKIFTET har Danmark endegyldigt brudt med flygtningekonventionen ved at indføre midlertidighed. Menneskerettighederne gælder kun for ”vestlige” (hvide) borgere, og integration er afskaffet og erstattet af selvforsørgelse og hjemsendelse af ALLE flygtninge, der højest har to års opholdstilladelse. Nu er man så også begyndt at udvide til at dække almindelige borgere med ikke-”vestlig” baggrund (ikke-”hvide”) med dansk statsborgerskab og alle majoritetsdanskere, der har boet i udlandet.
Så når man møder op på jobcentret, så bliver man nu registreret som ”ikke-vestlig”, uanset om man er dansk statsborger, født i Danmark og har danske børn. Det handler ikke om personer eller partier eller begivenheder eller bestemte flygtninge. Det handler alt sammen om PARADIGMESKIFTET.
Og mens vi diskuterer alt det her, får flere og flere mennesker ødelagt deres liv, fordi ingen kan overskue at sætte sig ind i, at det alt sammen skyldes PARADIGMESKIFTET, og så længe det ikke bliver fjernet, vil flere og flere ikke-”vestlige” borgere blive forhindret i at komme ind i Danmark eller blive sendt ud ”uanset om det sker ad frivillighedens vej eller med tvang.”
Under Anden Verdenskrig udviste politiet folk til Gestapo. I dag sender politiet dem i døden under navnet ’tvangsudsendelse’